קיצור תולדות

חדי העין שבין הקוראים ודאי שואלים את עצמם איך צצו להם 13 פוסטים, שזה אמנם מספר מזל ביהדות, ככה, באבחה, ביום עליית הבלוג לשידור? מעשה שהיה כך היה. לפני כחודש שלחתי מייל לאורי ברוכין, ובו סיפרתי לו שיש בכוונתי לפתוח בלוג, ותהיתי אם יאות לארח אותי בצל קורתו.
אחרי שבוע בו לא נשמע קול מכיוונו התייאשתי, והחלטתי להתאמן בינתיים בתפוז. חלפו כמה שבועות בהם ערכתי ניסויים שונים כדי לנסות למצוא כיוון, ואז שלחתי מייל שני לאיש. הפעם הוא השיב כבזק, והתברר שהייתה תקלת דואר ברשימות, ושהמייל הראשון לא הגיע. בתוך מיילים ספורים סיכמנו שאעבור דירה, וכך היה. אז הנני כאן, עם מעט הרכוש שצברתי.

האם יתפרסמו פה ביקורות שלי מ"רייטינג"?

ובכן, רק אלו שהועלו לאתר (הפנייה מימין), כמובן. אבל גם על שאר הסרטים שעולים באותו שבוע אדווח במבזקית. הידעתם, אגב, שהסרטים עולים בבתי הקולנוע בימי חמישי? כלומר, הייתי משוכנעת שזה פרט טריוויה הידוע לכל, אבל במהלך שיחות מצטברות עם הבריות התברר שהמידע הזה אינו נחלת הכלל. הדיווחים על השבוע הקולנועי החדש יהיו ברביעי בערב או בחמישי, תלוי מתי יעודכן אתר העיתון.
3 סרטים עולים מחר:

ללא גורל, סרט שואה שירעיד את הלב גם למי שחושבים שראו כבר הכל, על שואת יהודי הונגריה. מועד העלייה סמוך ליום השואה, שיחול ביום שלישי הבא, 25 באפריל. אני לא יודעת אם זה רעיון טוב במיוחד, מצד שני, אם לא עכשיו, אימתי.

"כרוניקה של אקדח" – מותחן אווילי, מוגזם וגחמתי עם פול ווקר של וויין קריימר, שביים את "קולר – להרגיש את וגאס", סרט שאהבתי, עם וויליאם ה. מייסי.

"דג קטן"קייט בלאנשט היא גמולת הירואין שמנסה להסתדר בחיים. טלנובלה אוסטרלית, אם כוונתי ברורה. אבל אני הרי יודעת שיש מי שבוחרים את הסרט שלהם לפי השחקן/נית החביב עליהם, אז בבקשה.

Turn off
בגיליון האחרון של "רייטינג" התפרסם מכתב של בני זוג מגבעתיים, הנוזפים בי על ששיגרתי אותם לצפות ב"מחבואים", הסרט המעולה של מיכאל הנקה. די התבאסתי, מאחר השניים טוענים שהם סומכים על ההמלצות שלי דרך קבע, והנה הפעם אכזבתי אותם. לדבריהם, הם פשוט חיכו שמשהו יתרחש בסרט. אין לי מה לומר להם, חוץ מהדברים שכתבתי בביקורת.

אני רק יודעת שמצאתי את עצמי מדברת על הסרט עם חברים שאהבו את הסרט, והיה כיף לדון בכל מיני אופציות למתרחש בו, דיון שלא יכולתי לנהל בעת כתיבת הביקורת, וגם לא עכשיו, אם אני לא רוצה לספיילר. אולי בעוד כחודש-חודשיים, אחרי שכו-לם כבר יצפו בו (ואני מקווה שלא יתאכזבו), אפשר יהיה להעלות פה כמה שאלות.

בספרייה
"חייה הכפולים של ורוניק" של קז'יסטוף (איך אני נהנית להגיד קז'יסטוף) קישלובסקי, אחד הסרטים שלו שאני אוהבת במיוחד, הגיע לאוזן בהוצאה מחודשת. מאחר שהמחודשת כוללת ראיון עם הבמאי המנוח (כבר עשר שנים), אני רואה חובה לעצמי לצפות בו. וגם הזדמנות לשמוע את המוזיקה חותכת הלב של זביגנייב פרייזנר, המלווה אותו.

Variety.com
מאמא מיא, המיוזיקל הפופוליסטי עם כל מחרוזת אבבא, יגיע לקולנוע בעזרת טום הנקס, אשתו ריטה ווילסון, שהפיקה את "החתונה היוונית שלי" והמפיק גרי גוצמן (Goetzman). רק לקראת סוף 2007 נזכה לצפות בנס. מי ישיר? מי יביים? עוד לא ידוע. בינתיים אפשר להסיר את האבק מ"דנסינג קווין" "טייק א צ'אנס און מי" ו"דה ווינר טייקס איט אול".
המחזמר עלה בלונדון ב-99', וגרף מאז 1.6 מיליארד דולר. בברודוויי הוא מציג כבר חמש שנים, ונמצא בקביעות ברשימת חמש ההצגות הבוערות בעיר. מכירות הכרטיסים בשבוע מסתכמות במיליון דולר בלבד.

 

17 מחשבות על “קיצור תולדות

  1. אני אשמח לקרוא כאן ניתוח רציני וכנה על הסרט הכי גרוע של השנים האחרונות, קרי "מחבואים" של מיכאל הנקה השמאלן האוסטרי המתחסד והטיפש.

    וברוכה הבאה בצל קורת "רשימות". יהיה טוב לקרואו אותך כאן. יופי שבאת.

  2. ראשית, אני שמח שהצטרפת למשפחת "רשימות". יופי.

    שנית, אצטרף גם אני לצליל ואחכה גם אני בקוצר-רוח לדיון על "מחבואים" (ששנאתי כל כך).

  3. אבל אני אוהבת את "מחבואים", וגם הפניתי פה
    לביקרות שלי עליו כך שאני לא רואה איך אוכל לשמח את סונג ובועז

  4. הרגשתי צורך להוסיף תגובה כדי שידעו שלא כולם שנאו את "מחבואים". בתור אחד שראה את כל סרטיו של הגאון האוסטרי (סינמטק תל אביב כיבד אותנו ברטרוספקטיבה מלאה לפני כשנתיים) – "מחבואים" הוא סרטו הטוב ביותר. אני חושב שמי לא אהב את הסרט פשוט לא בא מוכן. לסרטים של האנקה צריך לבוא מוכנים (בדומה לסרטים של גאונים אחרים- דיויד לינץ' או קרונברג, למשל)

    אה, כן המקום החדש באמת מתאים לך יותר, דבורית, אבל בהשוואה לאתר של יאיר רווה הוא קצת "עירום" בעיצוב שלו (ומצד שני אני מניח שזו רק ההתחלה,ואני מצפה לבאות)

  5. קודם כל – ברכות על הבית החדש וכו',
    .
    שנית – למה שלא נתחיל את הדיון על מחבואים (המצוין) כבר עכשיו, כל עוד הוא נושא חם? ***ספוירלרים ייתכנו בהמשך ההודעה.***
    לדעתי, ולדעת עוד כמה אנשים, הסרט מדבר לא רק על המתח שבין אירופים לבין אפריקאים וכדומה, וכל המתשמע מכך – זה רק ברובד השטחי והברור. לדעתי המפתח להבנת הסרט הוא בכך שהנקה בוחן את היחסים צופה לנצפה, בין דמות לבין החיים האמיתיים ובקיצור – על קולנוע. השימוש בקלטות שנראות על המסך כפי שהן נראות, רומזות על כך כבר בפתיחת הסרט, וכאן המקום להגיד שהשוט הראשון חשוב לא פחות מהאחרון. הפתרון לשאלה – מי שלח את הקלטות, הוא דמות חיצונית לעלילה, אפשר לקרוא לו "הבמאי" או "התסריטאי" (בכל מקרה, כאן זה אותו אדם), שלוקח את החיים ה"מושלמים" של הדמויות שלו, מעמת אותם עם סודות מעברם ומערער עד יסוד את חייהם.

  6. אני מצטער שאני נופל ככה פתאום, אבל אתם יכולים במקרה לתת לי קצת פרטים עליו ואו פילמגרפיה? נכון, אני יכול לבדוק בת"ך (IMDB) אבל אני קצת עצלן.
    האם הוא מזכיר בצורה כולשהית את לארס פון טרייר?

    נ.ב מזל טוב על המעבר דבורית, הגבתי להגיגיך בתפוז, אז אין סיבה שאני לא אגיב כאן, במיוחד שאת תחת ידיו של אורי ברוכין. (ראוי מאוד להזכיר את פרוייקט הבוק קרוסינג שלו, וההרצאה המעולה שלו על להבין קומיקס, אבל הוא לא הנושא פה…)

  7. מסכים לגמרי עם הניתוח של דואל ל"מחבואים". ולגבי הביקורת של בועז כהן: סרט לא חייב "לגעת" כדי להיות טוב ומעניין. זה קולנוע, לא שירות-הרפייה. "מחבואים" הוא סרט שמפעיל את המחשבה ואומר דברים מרתקים על וידיאו וקולנוע. כל פטפוטי המיעוטים-קולוניאליזם-בלה-בלה-יאדה-יאדה הם להערכתי רק מסך עשן אינטלקטואלי של הנקה, מלכודת-דבש לתגובות הפאבלוביות של הפסאודו-שמאל הבורגני. סחתיין עליו

  8. שרגל – אין לי מושג מה המשמעות. השם לא עוברת מעולם. אבל אפשר להגיד שהגלים שרים. זה יהיה פיוטי כזה.
    הנקה – לא ולא לארס פון טרייר, ומכירה את הנטיות לקרוא לו יומרני, צדקני ופסבדו.
    מאחר שיש למעלה לינק לביקורת שלי על הסרט, אני מציעה אותה/אותו שוב.
    בדיון על הנקה התכוונתי לכל מני שאלות שנשארו בו פתוחות. דעתי עליו נחרצת

  9. גדולתו של הסרט מחבואים הוא בהציגו את המציאות העכשוית כחיים בסרט אנו שצופים בסרט, המשפחה שבסרט צופה בקלטת הריאליטי של חייה והיא עצמה חיה בסרט של עצמה בה היא מככבת כמשפחה מושלמת
    ושיא הסרט בתמונה האחרונה או שלא
    נושא שכבר טופל רבות בקולנוע אך בדרכו של הנקה עדיין מרענן
    http://www.notes.co.il/eti/18405.asp

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s