תמיד אישה, ברור

                               
                                                      

                                 תריסר הערות בונות ליום האישה הבינלאומי

 
1. אל תשאלו אותי יותר אם אני באמת ועדיין לא רוצה ילדים (אני לא)
 
2. אל תתהו "ומה יקרה אם ה ו א ירצה" (שיעשה)
 
3. אל תחקרו אותי אם אני נשית (מה זה נשית?)
 
4. אל תגידו לי ש"גברים ונשים שונים בהגדרה" (נו אז?)
 
5. אל תצהירו לידי "אני לא פמיניסטית" (אני כן, וחסר ל ך שאת לא)
 
6. אל תסננו שנשים לא יודעות לנהוג (אז מה אם אין לי רישיון)
 
7. תסבירו איפה הבמאיות (מספר הסטודנטיות לקולנוע זהה למספר הסטודנטים)?
 
8. אל תשדלו אותי לאכול כי "גברים אוהבים נשים דשנות" (שיאהבו)
 
9. אל תספרו לי שגברים ונשים מרוויחים אותו דבר (הן לא)
 
10. תתפללו שיום האישה יהפוך לדבר מיותר (כי השוויון יהיה מובן מאליו)
 
11. אל תשכנעו אותי שהדת בעצם מפלה את האישה לטובה (פחחח)
 
12. אל תפתו אותי לרכוש סטילטו (תדדו עליהם אתם)
 

 
 

34 מחשבות על “תמיד אישה, ברור

  1. . ילדים הם לא שאלה של רצון אלא הרכח טבעי שמימושו הוטל על האשה.
    2. גבר רוצה לשתות בירה לא ילדים, רק כשהאשה מכריחה אותו הוא עוזר לה למלא תיעוד שלה מבלי להקדיש לזה אפילו חלקיק שניה של מחשבה.
    3.לא צריך לחקור, אם לא תמלאי אחר יעודך (ילדים, כאמור) את לא נשית.
    4. מכל שלעיל ברור לגמריי שגברים ונשים שונים בהגדרה.
    5. איפה הפימיניזם כלשגברים אין את הכלים הדרושים להגיע לשיוויון?
    6. נשים לא יודעות לנהוג. יותר מגברים, אומרות את זה נשים שכן יודעות לנהוג.
    7. הבמאיות הולכות למלא אחר יעודן, אין להן זמן לשטויות.
    8. ככלל האדם אוהב לאכול אחרת הוא לא היה ממציא את האוכל ונשאר סתם טורף. .
    9. יחסית למה שהן תורמות, הנשים באמת מרוויחות הרבה יותר מגברים.
    10. זה כבר יום מיותר לבד מכמה עמותות שזו ההצדקה שלהן לשנורר עוד כמה גרושים מהקופה הציבורית.
    11. ועוד איך מופלית לטובה. נראה אותך יושבת כל היום בבית המדרש במקום ללהג כל היום עם חברות בבית קפה.
    12. מה זה סטילטו?

  2. מוגבל במיוחד, כבר אמרו לך? כמה הבלים בתגובה אחת?
    אה לא? לא אמרו לך? להפך? אשתך,כמו כל הנשים מעריצה אותך?
    ברור.
    לא חשבתי אחרת

  3. על סעיף 2 אני דווקא מוכנה להתווכח איתך.
    מתוקף 'אמונתי' שבין בני זוג קיים דיאלוג ופעמים אפילו משא ומתן — אם תחיי בזוגיות טובה לך, שתשמח אותך, תוסיף לחייך עניין ושמחה ובטחון (או כל דבר אחר ש א ת רוצה מזוגיות) ובן זוגך ירצה ילד, מן הראוי וההוגן שתשבי לשולחן המשא ומתן 🙂 – אולי הוא יסכים להפסיק לאכול חיות מתות או לעשן?

    ו – 10 כמובן הוא הכי עדיף

    ו-12 לפעמים זה כיף 🙂

  4. ואם…אם תתאהבי באוכל חיות ומתות ומעשן גיברת?
    אם גורלך יצחק עליך בפנים וזה מה שיקרה?
    לא תעשי משא ומתן? על השולחן או בכל מקום שיראה או ירגיש נכון? תעשי 🙂

    וחוץ מזה את יודעת שהרבה פעמים משאים ומתנים הם ערמומיים…מתנהלים בסאבטכסטים, רמזים וסתם מצבי רוח…

  5. יהיה בסדר, זה בכלל לא נושא לדיון כרגע, ובכלל.
    בענייני עישון, אגב, אין פשרות.
    היו בעבר, אבל היה כה טראגי, שהעניין בוטל מחמת גועל מתמיד והיעדר רצון לזהם את ביתי או להיות בסביבה מעושנת.

  6. דרך דבוריתית להגיד "שתהיי לי בריאה". הכל אצלך על דרך השלילה וזה מבעס, כי זה אומר אל תגעו בי. אז למה את לא אומרת מה כן. אפילו ב 7 ו 10, ששם אין "לא" גם אין תשובה. מה, אין לך דעה על למה יש יותר במאים גברים? אולי אם תרימי איזו אג'נדה בעניין זה יעזור לקדם משהו, הרי כולם ובמיוחד את יודעים שיש לך טון כוח. בעניין המשכורות, תסלחי לי אבל ההכללות האלה שוות לתחת. אני גבר ואני מרויח יותר גרוע מכל אישה שאת מכירה. לפני כמה שנים למדתי שאין דבר כזה גברים ונשים, יש יישויות עצמאיות. אני ואולמרט לא מאותו מין, וגם את ואיזבלה זוגתי האהובה שתחיה לא מאותו מין. בכלל נמאס לי מכל מי שמנסה לייצג את מינו בהכללה, יש בזה בריחה מהעצמי הפרטי. וכמה עוד אפשר לשמוע "אני לא רוצה ילדים"? הנקודה הובהרה, זה טוב ומקובל, אבל כמה אפשר לטרטר עם זה. לא רוצה, אל תעשי, אבל את חוזרת כבר שנתיים על אותו משפט. אז אולי יש עוד משהו? אולי את בעצם שונאת ילדים, רוצה לעשות נגדם מסע צלב? לבעוט אותם ממסעדות יחד עם יקיר אלקריב? נראה לי שזה לא המצב, אבל זה הרושם שאני מתחיל לקבל. נגיד שאת לא אוהבת מלפפונים בסלט, אז מה תלכי כל היום ותצעקי "אל תשימו לי מלפפונים בסלט", תעשי חולצות נגד מלפפונים בסלט, תחרימי את מגדלי המלפפונים באשר הם, תצאי בכתבות ענק בעיתון עלמה ותבטלי… טב נראה לי שהנקודה הובנה. חוצמזה, אני תמיד אוהב לקרוא אותך

  7. דבורית, בגלל שאנחנו חברים אני לא רוצה לפגוע. לכל אחד יש את האמונות שלו והערכים שלו וכל עוד הם לא פוגעים בערכיו ובאמונותיו של מישהו אחר זכותו של כל אחד לחשוב מה שהוא רוצה. אם את סגורה על מה שאת חושבת וזה טוב לך מי אני בכלל שאגיד משהו? יום אשה בינלאומי שמח לכולן.

  8. זה פוסט מניפסטי, לא כתבת עומק

    סעיף הילדים הוא בגלל כל הטלפונים שאני מקבלת כמה פעמים בשבוע בנושא מכל מני גורמי תקשורת.
    לא סתם אני צורחת

    בעניין המשכורות: מה לעשות, יש נתונים, קצת קשה להתווכח איתם

    בעניין במאיות זה די פשוט: כי נשים מרגישות חלשות יתר, כי אין להן כוח להתמודד עם המערכת המסובכת הכרוכה בהרמת סרט, וכי גברים, משקיעים, מה לעשות, קצת יותר חוששים לכיסיהם כשזה מגיע לנשים במאיות.
    כאמור, זה בהחלט מצדיק פוסט או כתבה, אבל כמו שאמרתי, פורמט הפוסט הזה הוא הצהרתי.

  9. לא קל להודות
    ולא קל להגיע לתובנה
    שלא
    לא כולנו צריכים
    ו או רוצים
    מתגעגעת לחופש שלי
    לזוגיות
    לפנק את מי שאני רוצה מתי שבא לי

  10. באיזשהו מקום, לא לרצות ילדים זו איזושהי נכות רגשית ואולי גם משהו שקשור באי קבלה עצמית. אני למשל אוהב ילדים כמו כל אחד אחר אבל לא משתוקק שיהיו לי ילדים, כי אני לא חושב שאהיה אבא טוב. לא פעם אני חש תסכול או החמצה אבל מאידך אני יודע שהבחירה שעשיתי היא הדבר הכי נכון ואחראי גם כלפיי וגם כלפי הילד הפוטנציאלי. בכל מקרה, אין ספק שהחוויה הרבה יותר מורכבת וחשובה עבור אישה ואני לא מתיימר להבין או לשים את עצמי במקום.

  11. הגברים המשקיעים האלה גם חוששים מתסריטים שמביאים להם איזה זוג מפרדסחנה, בלי שמות כן, רק נומר שהם ציירי קומיקס. חוצמזה, קיבלתי כמות זהה של דחיות ממקבלי החלטות גברים ומקבלות החלטות נשים. סטטיסטית.
    אצלי בבית למשל, יש לבנות הרבה יותר כוח מבנים. סטטיסטית
    רוצה להיות סטטיסטית?

  12. ועכשיו כשהבנתי מה זה סטליטו אני מוסיף.
    12. כל אשה שמבינה את מעמדה בחברה יודעת שמשתלם להחזירק סטליטו בבית כי הסטליטו הזה משמש כלי יעיל בידי הגבר לתת לה בראש כשהיא לא ממלאת את חובתה. בהעדר של האביזר הזה, הגבר עלול לתת לה בראש עם פטיש.

  13. משום מה הפך נושא הילדים למעין נורמה שכולם חייבים לעשות ילדים.
    זה גם אם הם בכלל לא מתאימים להיות הורים, לצערינו רואים מקרים כאלו יותר מדי.

    אני שמח לראות נשים שאינן רוצות ילדים.
    כגבר שמחפש זוגיות, כבר כמעט התייאשתי מלמצוא אישה שלא תרצה ילדים.

  14. אני מציעה לך להגיע לבתי הדין הרבניים ולראות זוגות על סף גירושין, כשהבעל כבר מזמן אוחז באישה אחרת ובילד ממנה בעודו נשוי לאחרת, כשזוגתו, זו שרוצה להיפרד כבר שנים אסור לה לאחוז בבדל בן זוג פן ייפגעו זכויותיה
    אבל נישואין ממילא מוקצים בעיני, חילוניים כדתיים

  15. בתגובה לקבילתך אני רואה לנכון לצטט מדבריו של איש התרבות, אדם ברוך: "עקרונית, ההלכה מעוניינת בהשלמת הליך הגט ובהכשרתו, כדי להימנע מעגינות ארורה של האישה. השמים עצמם בוכים על העגונות. אין לך מצווה כהתרת עגונות. ועדיין חייבים בתקינות משפטית ברורה – הכשרת גט פסול רק תזיק בעתיד לאישה, רק תסבך את המציאות המשפטית שלה" (אדם ברוך, "בתום לב", כתר, 2001).

  16. אני כל כך לא מדברת על עגונות.
    ממש לא.
    אלא על הליכים סטנדרטיים שהדעת לא סובלת.
    זה שהאישה העוד-לא-גרושה אינה מותרת לאיש עד שתתגרש ושהגבר עוד-לא-גרוש יכול לעשות כרצונו מעיד על שוויון לדעתך?

  17. כשלא יכתבו בעיתון על כל בחורה שמסיימת קורס טיס, נדע שיש כאן שוויון.
    אחר כך הבנתי עד כמה עקומה המציאות בצה"ל, והייתי מאד בעד עניין הפרסום הזה – כדי לתת לגיטימציה ואמביציה לבחורות, לנשים צעירות.
    כעת אני בדרכי לדעתי הראשונה.

    ומה הבנתי? – את הברור מאליו: דיעותינו מושפעות מחוויותינו, ולראיה: כשחייתי במסגרת שוביניסטית עד אימה, בתפישה שמושרשת כה עמוק עד כי חשתי שאני חיה על אדמת כוכב לכת שונה, הייתי בעד כל שביב קטן של רפרוף בכנפיים המראה לגדולים הדשנים: "גם אנחנו יכולות!" –
    וכעת, במקום השפוי יותר, אני אומרת – הסימפטום הטוב ביותר הוא השגרה. אבל, לצערי, עוד ירחק היום.

    ואכן: שתתבייש מי שאינה פמיניסטית.

  18. קראתי את הביקורת שלך על "בופור" ולמרות מוגבלותי הברורה הרשי לי להעיר הערה לטובת ביקורת עתידיות שלך וביקורת בכלל. לא יתכן, אבל ממש לא יתכן, לכתוב ביקורת כ"כ ארוכה ולא לציין/לפלסטט/להדגים אפילו רבע סצינה/רגע/שוט מתוך הסרט שיבהיר/יחבר את הקורא לטקסט. להגיד "עוטף אותם בצללוייד" זה קצת לא מספיק.

    ומהצד.
    וכשתהיה לי אשה אני אבדוק אם הדעות אם הדעות שלי מקובלות עליה או שאני צריך להחדיר לה אותן בכוח ועד אז בבניין ירושלים ננוחם. אמן.

  19. ביקשתי ממך כבר מזמן: רד ממני.
    אני מבקשת שוב.
    ואני מתאפקת לא להגיד כלום על "כשתהיה לי אישה"
    רק מאחר שאני מנומסת.

  20. {בקשה: נא למחוק את שתי התגובות מעל תגובה זו, שפורסמו בטעות טכנית}.

    בעיית העגונות ומסורבות הגט משיקות ופתרונן אחד במקורו.

    מניין מסורבות הגט בארץ, נכון לשנת ‭,2006‬ הוא פחות מאחוז אחד ממספרם של כלל תיקי הגירושין, שנפתחו בעשור האחרון בבתי הדין הרבניים. מדי שנה נוספות כ‭50-‬ נשים למניין מסורבות הגט ומדי שנה נפתרים כ‭50-‬ מקרים של סרבנות גט. מנגד קיימות כ‭20-‬ עגונות, שבעליהן סרבני גט עקשניים שמעגנים את נשותיהם במשך שנים, חלקם נעלמו בארץ או ברחו לחו"ל משום שבחו"ל החוק הישראלי איננו תקף.

    בתי הדין הרבניים משקיעים מאמצים רבים להתרת עגונות ולמציאת פתרון לבעיית מסורבות הגט. בשנת ‭,2005‬ לדוגמה, הצליחה הנהלת בתי הדין להתיר מעגינותן כ‭50-‬ נשים שבעליהן סרבני גט, שעקבותיהם נעלמו או שאינם גרים בישראל. בנוסף ניתנו על ידי בתי הדין הרבניים 43 פסקי דין להפעלת סנקציות נגד בעלים המסרבים לתת גט לנשותיהם.

    ובכלל, אינך יכולה להסתכל על דוגמא קונסטיטוציונית אחת בעייתית, יש להודות, ולשפוט עליה בהכללה על תפיסת היהדות כולה ביחסה אל מעמד הנשים. קחי למשל את יחסי השוויון חסרי התקדים ביחסי הבעלות על הממון בין בני הזוג, במקרים מסוימים אפילו לרעת הבעל.

  21. זו לא בעיה קונסטיטוציונית
    זה עניין עקרוני שמחלחל בכל מיני רבדים של החברה,התפיסה והתרבות את האישה, לא רק בדת:
    נשים צריכות "להתאפק" ולחיות כנזירות.
    גברים לא צריכים "להתאפק" הם רשאים לפרוק את יצרם באופן פומבי (כלומר זה בסדר שהם חיים עם מישהי בעודם נשואים) ואף לפזר את זרעם ושום רע לא יאונה למעמדו החוקי של הילוד.
    אתה הרי יודע שנשים הן (במקרים ידועים וגו') "שרמוטות" וגברים הוללים הם "גבר גבר"
    והתפיסה השלטת הזו לא בהכרח השתנתה.
    ודאי וודאי שהיא שלטת בדת.

  22. אני מסכים איתך בנוגע לאפיון התפיסה השלטת בחברה המערבית כיום כאתמול, ואפילו פרסמתי רק אתמול מדבריה של נעמי וולף בנושא:

    http://www.notes.co.il/uripaz/29669.asp

    אבל תהרגי אותי אני לא מבין איך התפיסה הזאת לדעתך "שלטת בדת", אם הדת – ובמקרה זה כל דת מונותאיסטית – שוללת פריצות והוללות ואוסרת על הזנות בחומרה (בעיקר גברית עם נשים/גברים ופחות זנות לסבית למשל. הערה לנודניקים בגרוש: לא אמרתי שכל יחסי גברים-נשים/גברים או יחסי נשים הם זנות).

  23. אני לא רוצה לחזור על עצמי, אבל סיפרתי את סיפורי בתי הדין הרבניים ויחסם המפלה לגברים/נשים במהלך הגירושין.

    דוד – תודה רבה.

  24. לא ביקשתי שתחזרי על עצמך.

    הרי בתגובה לסיפורך על "סיפורי בתי הדין הרבניים ויחסם לגברים/נשים במהלך הגירושין", הבאתי את הנתונים העדכניים מהשנתיים האחרונות מהמתרחש בתחום ופעילות בתי הדין הרבניים, המשקיעים מאמצים רבים להתרת עגונות ולמציאת פתרון לבעיית מסורבות הגט.

    כך שלדעתי אין לפמיניסטיות על מה להלין ביחסה של היהדות לנשים.

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s