גודאר עוד ישלם

לאות מחאה על שגודאר ביטל את ביקורו בארץ, בפסטיבל הסטודנטים, אני שוקלת להחליף את שם הבלוג.
זה בטוח יהווה איום כבד יותר מהמכתב שקיבל:

"אמנים פלסטינאים התאכזבו עמוקות לשמוע שאתה עומד לבקר בקרוב בישראל… ביקורך, במיוחד בימים אלה של התגברות פשעי המלחמה של ישראל בעזה, עלול לסייע לניסיונותיה של ישראל להסתיר את ההפרות הנמשכות של החוק ההומניטרי הבינלאומי. השתתפות בפסטיבל הזה היא פוליטיזציה גסה של האמנות והפיכתה לשותפה לדבר עבירה".

לא מבינה אותו,  בסרט Notre musique  (המוסיקה שלנו), אותו ראיתי בקאן לפני ארבע שנים, ואפילו מחאתי לו כפיים, הוא היה קצת יותר קשוב לסכסוכנו המלבב והמורכב.

21 מחשבות על “גודאר עוד ישלם

  1. כנראה הוא עוד לא פגש את המרצה המהולל לקולנוע במכללת ספיר, ולא ראה את עשרות הסרטים של כל היהודים שונאי ישראל על האכזריות שלנו כלפי משלחי הקסאמים..עמוס גיתאי דבר איתו

  2. המשפט שלך שלפיו גודאר היה "קצת יותר קשוב לסכסוכנו המלבב והמורכב" לא לגמרי ברור. אולי בגלל שלא ראיתי את הסרט, אבל הסכסוך אינו איזו ישות בפני עצמה. זה לא הסכסוך שמדבר ולכן הוא לא קשוב לסכסוך. זה לא הסכסוך שמזמין אותו אלא בני אדם (כנראה ישראלים שהם יהודים) וזה לא הסכסוך שמבקש ממנו לא להגיע (אלא פלסטינים שמתנגדים לכיבוש עמם והזוועות הנלוות אליו, ובשבילם זה ממש לא מלבב, כי בשביל מישהו שגר בדיר בלוט ללכת לסרט ברמאללה כרוך במאמצים רבים, אם בכלל ולירושלים הוא בכלל לא יכול להגיע. בשביל פלסטיני מרמאללה, ירושלים היא כמו פטגוניה בשבילך כרגע).
    אולי יש לך איזה מידע מקאן או משם, אבל מהכתוב לא ברור למה את לא מבינה אותו.
    חוץ מזה: אולי או לא יודע שמחאת לו כפיים וששם הבלוג לקוח מסרטו. הבן אדם מתנהג כמו אחד שמגיב למכתבים, אז אולי כדאי לך גם לנסות:-)

  3. כן, היה לי חשש שלא יהיה ברור שאני מתבדחת
    אתחיל מהסוף:

    לא, אני לא חושבת שהוא ייבהל אם אשנה את שם הבלוג
    לא, אני לא חושבת שאכפת לו אם ראיתי אותו בקאן
    והתרגשתי או לא

    כן, הבעיה היא שלא ראית את הסרט.
    הסרט כולו עוסק בסכסוכים, מלחמות, דם ונקודות מבט
    כולל זה שלנו

    הזמינו אותו לישראל לפני כמה חודשים אם לא יותר. משהו השתנה מאז?

  4. דווקא את הבדיחה הבנתי ולכן גם כתבתי עם סמיילי.
    נראה לי שמשהו משתנה, וכל זה כמובן בלי לראות את הסרט:
    חרם המרצים באנגליה, עם כל העליות והמורדות,
    הקריאות בדרום אפריקה, הגירוש של פינקלשטיין ומניעת הכניסה של דזמונד טוטו לישראל.
    התקשורת שמפרסמת בחו"ל כבר עם פחות אינהיביציות, למשל כאןhttp://www.lrb.co.uk/v30/n11/waug01_.html
    והעובדה שישראל עושה את זה אומרת שהממשלה מרגישה שאין צורך אפילו להסתיר בכמה עלי תאנה את הערווה. למה לא נותנים לדזמונד טוטו לבקר בשדרות? למה עמירה הס כבר לא כותבת? למה מירון רפפורט פוטר?
    אולי כי ישראל איבדה את הבושה. פעם עוד עשו קולות של "עושים שלום" והיום כבר זה לא.
    אז אנשים שהגיבו קודם ל"עושים קולות" הזה, כבר אין להם אפילו קולות להיאחז בהם.
    נראה לי שזו המגמה וההחרמות הללו רק יתגברו. כבר שנים שאין באמת הופעות בישראל של אומנים זרים, אין כמעט כנסים בינלאומים ובעלי עסקים נפגשים בחו"ל עם עמיתיהם.
    אולי בגלל שבקולנוע עסקינן את פחות מרגישה את זה: הסרטים ממשיכים להגיע כרגיל. אבל כשזה מגיע לאנשים בשר ודם, זה כבר סיפור אחר.
    ואפשר להבין את זה: אם אתה מזמין הביתה לסלון אנשים ומסתובב שם ערום ומרביץ לילדים ולאישה, לא נעים לבוא לבקר.

  5. נשמח לראות את עמירה הס מהללת משבחת מרוממת ומפארת את המסר האידיאולוגי של החמאס ושל האחים המוסלמים. הם מטפלים בחברים של עמירה כמו שאחמניצד טיפל בטודה[הקומוניסטים האירניים שכמה מהם גברת הס הכירה בשם] איך אמרו, השח היה הורג אותם ברגע ואחמניצד המית אותם לאט וביסורים במשך חודשים.

    דרך אגב שמעתם את טוטוטוטו אומר דבר מה על שליט? ועל אמנות ג'נבה על טיפול בשבויי מלחמה חוקי הצלב האדום ועל גורל הנוצרים בעזה.

    מישהו שמע את טוטוטוטו ודומיו מדברים על החיזבאללה שחוטף חילים ישראליים רוצח את השבויים ואחר כך מספסר בגויות.?

    הצביעות הקדושה. באשר לאנגליה כשישפטו את הרוצחים האנגליים שרצחו אזרחים בשיטתיות באירלנד, גיברלטר, ובכמויות בבצרה שלא לדבר על לונדון אפשר יהיה להתיחס ברצינות להטפות מוסר וצדקנות אנגלית

  6. בכל מקרה, הוא ממש לא היה קשוב. למעשה, אליבא דגודאר בסרט זה, יהודים טובים הם יהודים מתאבדים. והצרה, זה אפילו לא פוליטי. זה קלוויניסטי.

  7. אבנר – זה לא מה שאני הבנתי.
    מצד שני, ראיתי אותו לפני ארבע שנים וקצת קשה לי להגן עליו למעט הרושם הכללי שהוא עשה עלי

    נועה – אוקיי – אני שמחה שהבנת

    עמירה הס – נדמה לי שהיא יצאה לחופשה כדי לכתוב ספר, אבל לא מצאתי לכך סימוכין כך שאני לא יודעת בוודאות

    והסיבה לעזיבתו של מירון רפפורט את הארץ גם היא לא ידועה לי, אבל את לא יכולה לחשוד בהארץ שמעלימים שם אנשים בגלל דעותיהם השמאלניות

  8. את כנראה לא יודעת הכל…
    עמירה הס יצאה לשנה של חל"ת בלית ברירה. ומירון רפפורט פוטר.
    זה תלוי באיך את מגדירה "דעות שמאליות". נכון לעכשיו אין אף כתב להארץ שמדווח מהשטחים באופן בלתי תלוי. יש רק את אבי יששכר שמדווח מפיו של דובר צה"ל והמקורבים.
    אני מוכנה גם לחזור אחרי שתעבור השנה של עמירה הס לכאן, ואם היא חוזרת לכתוב בהארץ, אני צנצנת. המהלך ברור לכל המעורבים שם ויש כבר מיילים בחוגי השמאל שרצים על הענין. בעברית ובאנגלית
    מסתבר שמה שידוע בביצה זה כמו בכל מקום – מה שרוצים לדעת. אני מניחה שיש לך מקורות לברר ב"הארץ" מה קרה שם, מה הגב ששוקן נותן ולמי.

  9. אולי לטובת אלה שלא נולדו לפני קום המדינה, תוסיפי גם כמה מילים מאירות מי זה הגודאר הזה בכלל ולמה הוא בכלל שווה? כי נראה לי שאיפה שהוא כל מי שעלק אמור ל"הוכיח" שהוא "מבין" בקולנוע, זורק תשם הזה לביצה למרות שלפחות בשלוש העשורים האחרונים ואפילו ככפול מאלה, כך נדמה לי, לאף אחד אין מושג על מי מדברים או למה מדברים עליו בכלל לבד מהעובדה שבצרפתית כל שטות נשמעת הרבה יותר חשובה ממה שהיא באמת. עניין כזה של שפה שככה מתנגנת..

  10. אמנים ישראלים לא מגיעים לכאן? מעניין. רק אתמול הייתי בהופעה של אמן מעולה מבריטניה – אחד, איאן בראון, אולי הוא לא שמע על זה שאנחנו רעים. וזה חודש אחרי שהייתי בהופעה של אחד אחר מאותה יבשת, מייק סקינר, וחודשיים לפני שאלך למוריסי, גם הוא בטח לא קורא עיתונים.
    לרשימת ההופעות המלאה של אמני העולם שיגיעו הקיץ, קני עיתון.

  11. נו בסדר, ברור שיש פה ושם הופעות, אבל תל אביב וירושלים ידעו ימים טובים יותר. סטינג הופיע בגיא בן הנום, למשל. נו, נראה אותו "מגיע לאיזורנו". אז יש מוריסי אחד פה ושם (אם הוא לא יבטל עד הקיץ, כמו שהקודמים בטלו).
    גם אם יהיו הופעות כל שבוע: זה לא שיש כאן מדד ל"כמה הישראלים רעים" לפי מספר ההופעות. זה לא הוכחה לכלום: אמנים יכולים לבטל הופעה כי ישראל החליטה לפתוח במלחמה נגד לבנון.
    המדובר הוא על מגמה:
    אני באה מתחום של הדרכת טיולים וידיעת הארץ, ומאז האינתיפדה השניה אין בירושלים עבודה. אין תיירים, בתי המלון מלאים בישראלים והשוק עבר שינוי גדול.
    במקרה של גודאר זה ברור, כי הביטול אם אני מבינה טוב, הגיע אחרי המכתב שהוא קיבל מארגונים פלסטיניים.
    נראה לי די ברור, לא?
    היה גם מכתב דומה לביטלס אם אני לא טועה, שחשבו להתאחד עם מה שנשאר
    הנה מצאתי:
    http://electronicintifada.net/v2/article9278.shtml

  12. מחליאות אותי. הם תמיד הקורבן, אבל לא מצייצים נגד הרוצחים מעמם, כפי שאת עושה למשל. כן, כן, שמענו, הכיבוש. אחרי ההתנתקות, שיחפשו אותי בסיבוב

  13. דמעות תנין שלהם או לא: האם בשביל זה שווה לנו להזיל את דמעותינו שלנו? או שמא גם הן דמעות תנין?
    את באמת מוכנה ל"תמות נפשי עם פלישתים" כזה?
    תמהתני.

  14. לפי הדיווחים בעיתונות היתה השנה שנת תיירות נפלאה,(שעוד לא הייתה כמותה) לשמחתי אין לך עבודה, כי אין יותר גרוע ממדריך תירים פרו פלסטיני מדריך אנשים שבאו לבקר בישראל,הלואי ותשארי מובטלת ושיקחו לך גם את הרשיון,תלכי להדריךבעזה ובראשות, שם בטח יש מלא תירים והחאמאס ישלם לך ביד רחבהותקבלי קאסאם בתור טיפ(משלוח לבית שלא תצטרכי לסחוב)

  15. נועה, לא, אני דווקא רוצה לחיות, והכרתי בכך לצערי שאבא שלי צדק, בסופו של דבר הם רוצים בכל מחיר למנוע ממני לעשות זאת, לחיות, שלא לומר לפרוע בחיים האלו.

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s