להתראות בנות

– מה השתנה בין הדור שלי, ביני, לבין בנות? אני בכלל יכולה להזדהות איתן? עם המצוקות שלהן?
מה לי וללינה או לנה, דנהאם? איפה נקודות ההשקה בינה לביני והאם בכלל צריכות להיות כאלו? ומה, הסדרה מעניינת גם ילדות בתיכון? ומטרוניתות כמוני?

– על ספרי ילדים אומרים תמיד שגיל גיבורי הסיפור הוא כגיל קוראיו. האם אותו כלל תקף גם לגבי סדרות טלוויזיה?
לא בהכרח. נניח, גיבורי המפץ הגדול אהובתי הם בסוף שנות העשרים שלהם, ואני קרועה על כל אחד ואחד מהם, ועדיין, כמו פתיה מחכה לראות את אמא של הווארד ותוהה אם אני רוצה שפני ולנארד יהיו ביחד או לא, והאם יגיע רגע האיחוד של איימי ושלדון.

– וכן, סקס והעיר הגדולה, או SATC כמו שהבנות קוראות לה כאן הייתה אורים ותומים עבורי, כמו שהיא עבורן כעת. מה באמת ההבדל בינן לבין בנות? הזוהר? נעלי המעצבים? לאו דווקא. כל אחת מהסקס/יות באמת ניהלה קריירה, נאבקה על החיים שלה, עשתה מאמצים לממש את עצמה באמצעות המקצוע שבחרה בו. היחסים והכמיהה אליהם היו רק מחצית מהחיים שלהן. אבל בנות?

– מה בדיוק הבעיות שלהן? כלומר חוץ מענייני יחסים שתמיד אפשר להזדהות איתם?
ולמה מתייחסים אליהן כאל דוברות של דור? ואם זה באמת קול הדור, מה יש לו לומר? מה המאבק שלו? אהבה ומאמצים לשרוד בכלכלה בעייתית? הגשמה עצמית נראית דרך הפילטר של הסדרה כאמירה בלה מזוקן שלא מעניינת איש. כלומר אישה. הבדידות, החשש להיות לבד, זה הכוח המניע את גלגלי האין-מהפכה של בנות.

– מה קורה בחיים שלהן חוץ מזה? אז כן, האנה רוצה לכתוב, מרני עובדת בגלריה, כך מספרים. ג'סה היא בייביסיטר ושושנה אלוהים יודע מה. לאף אחת לא דחוף להיות מישהי, לעשות משהו. ממש לא. התחבטות הכלום, ולא בנוסח הסיינפלדי, היא תכלית הקיום שלהן. קריירה והיכולת לפרנס את עצמן – רק על הדרך, אם ייצא.

– בפרק האחרון של העונה הראשונה (ששידורו תם הלילה ביס) נסגרו, לפחות זמנית, מעגלי היחסים של הארבע:
ג'סה מתחתנת בחתונת הפתעה (כמה זמן עבר עד שראינו בסקס והעיר בדל הינומה?). שושנה מאבדת את בתוליה, כנראה. מרני מוצאת מישהו בחתונה כדי להיגמל מהחבר שלה והאנה, הו האנה, שמתעמתת עם החבר שלה, שעכשיו כבר כן רוצה אותה, נרדמת ומגיעה לתחנת רכבת לא מוכרת, בלי הארנק שנגנב ממנה. אומרים לה שהגיעה לגן עדן, והכתובת על הקיר היא האקווריום של ניו יורק. היא יושבת על החוף ואוכלת את עוגת החתונה.
– אולי האנה תמציא את עצמה מחדש עכשיו, ותעלה מן הים או לפחות מהאקווריום, בטוחה ונוצצת.

– ועם כל הקיטורים האלו על הדור, מה אני עושה שם, כצופה מתמידה? ובכן, מתצפתת. כאמור, סקרנית להכיר את הדור הזה ולראות אם היבבות שלי שונות משלהן, אם אני יכולה להתרווח בנחת, להיאנח ולצקצק "כשאני הייתי בגילן" אחד לרפואה.

6 מחשבות על “להתראות בנות

  1. גב' דן קוויל, את משמיצה דמויות בדיוניות, ובנוסף מנסה להתחבא ממני בבלוג האישי שלך. הבת של בריאן וויליאמס (מארני?) עובדת בגלריה כמחווה ל SATC. חוסר ההישגיות של האחרות הוא חלק מהעניין.
    את מצפה מהן ליותר, בשל היותן נשים.
    גברים כאלה היו מהרומן המודרני דרך בדרכים ועד הסרטים של אפטאו. נשים אצל אוסטין היו אמורות להשיג נישואים המשלבים את רצון הלב והמעמד החברתי, מאוחר יותר התווספה קרירה.
    האנה מוכיחה שנשים יכולות להשיג כלום. במהלך העונה היא מאבדת את התמיכה הכלכלית, חברה/ שותפה ואפילו את הגבר בלי החולצה, שהפך לחבר. מוכיחה לציבור, שאינה יוצרת מוכשרת. בנוסף ג'סה, שמדי פעם נתנה אישורים לצורת חייה, מתחתנת. בעונה הבאה ינתקו לה את המים, והיא תאלץ להרהר על אסלות של זרים.

    • אורן מה אתה מתערב בשיחת בנות? רואים שאתה ממש לא מבין כלום, אבל ממש כלום.
      למה הגברים תמיד חושבים שיש להם תובנות שלנו אין? האנה מוכיחה שנשים יכולות להשיג
      כלום? אתה ברגע זה מפוטר מכל הבלוגים של דבורית. יאללה קישטה.

  2. מה שלקח לוואגנר שלש עשרה שעות, אני החרבתי במספר שורות. האמת התפטרתי מהבלוגים כבר לפני שנה, אך נעניתי לבקשת דבורית לחכות למחליף. זה אמור להיות הבלוג הרגוע, ואני הבאתי את רוחי הרעה. אצטט את תאומי הרוחני בלוטלי, "למה תמיד זה אני". לא שמתי לב לאפשרות ההפוכה להבנת "נשים יכולות להשיג כלום" ורצחתי לנצח את מושג שיחת הבנות.
    מיזנטרופיה לא מכוונת הראויה להאנה (לא יודע מה צפוי בעונה השניה, אך אם תגיע לשלישית, היא תרוקן את רובע ברוקלין). טוב, קישטא לעצמי.

  3. יש בחוץ חיים. חלק קטן מהחיים – ספרות ואמנות. במה הן עוסקות? בחיים כנראה. על מה אנחנו אוהבים להגיב? על ספרות ואמנות. למה? כי זה נוח וזמין. להגיב על החיים עצמם זה כנראה עניין אוניברסיטאי ועיתונאי (לא ששם עושים את זה טוב…).

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s